کاهش استرس زنان

استرس زنان با مصرف میوه و سبزیجات کاهش پیدا میکند

پزشکی و سلامت
کاهش استرس زنان
استرس زنان

استرس زنان با مصرف میوه و سبزیجات کاهش پیدا میکند

[box type=”note” radius=”5″]باری دیگر محققان مصرف میوه و سبزیجات را توصیه میکنند، محققان بیان کردند استفاده از هفت نوبت میوه و سبزی جات بصورت روزانه خطر ابتلا به استرس های فیزیولوژیک را در زنان میان سال کاهش می دهد.[/box]

بر اساس اطلاعات انجمن فیزیولوژیست های آمریکا حدود سه چهارم بالغان آمریکایی طی یک ماه گذشته نشانه های استرس شامل ناراحتی، عصبانیت و افسردگی را تجربه کردند.

استرس نه تنها می تواند بر سلامت روانی اثر بگذارد بلکه سلامت جسمانی را نیز تحت تاثیر قرار میدهد، در تحقیقات جدید که توسط MNT منتشر شده است نشان میدهد که به عنوان مثال استرس های حاد خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهد، همچنین بیماریهایی نظیر فشار خون بالا،بیماری های قلبی و دیابت را استرس مرتبط دانسته اند.

البته فرار کردن از استرس همیشه امکانپزیر نیست، همه ما در زندگی استرس های ناشی از مسائل مالی، کاری و  مشکلات خانوادگی را تجربه کرده ایم.

محققان ۲۶۷۰۰۰ نفر از بالغان استرالیایی را که تحت پوشش ۶ موسسه بودند بررسی کرده و بین آنها ۶۰۴۰۴ مرد و زن بالغ ۴۵ ساله و بالاتر بودند را انتخاب کردند سپس میزان مصرف میوه و سبزیجات و همچنین میزان استرس آنها را بوسیله شاخص وکلر در سالهای ۲۰۰۶، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ بررسی کردند (شاخص وکلر یک آزمون شامل ۱۰ سوال در رابطه با نگرانی و افسردگی است).

استفاده از میوه وسبزیجات بطور متوسط ۲۳ درصد از استرس زنان را کم می کند، محققان دریافتند بالغینی که روزانه سه یا چهار وعده میوه و سبزیجات مصرف می کنند ۱۲ درصد کمتر از کسانی که اصلاً میوه و سبزیجات استفاده نمی کنند دچار استرس می شوند.

میزان استرس در کسانی که روزانه پنج وعده میوه و سبزیجات استفاده می کنند ۱۴ درصد کمتر از کسانی است که اصلا میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند.

همچنین در رابطه با جنسیت، محققان دریافتند که رابطه بین مصرف میوه وسبزیجات و کاهش استرس در زنان قوی تر از مردان است.

زنانی که روزانه  ۵ وعده میوه و سبزیجات مصرف می کنند ۲۳ درصد کنتر از کسانی که ۰ یا ۱ وعده میوه و سبزیجات میخورند دچار استرس می شوند.

زنانی که روزانه دو بار از میوه و سبزیجات استفاده می کنند چهارده درصد کمتر از کسانی که اصلاً میوه و سبزیجات استفاده نمی کنند دچار استرس می شوند، همچنین اگر ۴ وعده از میوه و سبزیجات استفاده کنند میزان استرس آنها ۱۸ درصد کاهش می یابد، همچنین گروه گزارش کرده است که استفاده بیش از ۵ وعده میوه وسبزیجات در روز خطر استرس را بیش از حد کاهش نمی دهد.

محققان بر اساس یافته های خود و حمایت گایدلاین توصیه می کنند مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

نتیجه گیری: استفاده از میوه و سبزیجات ممکن است به کاهش شیوع استرس های فیزیولوژیک در زنان میان سال و مسن تر کمک کند.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 امتیاز, میانگین: 4٫50 از 5)
Loading...

منبع خبر: Medical News Today

ترجمه: فوریت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *